Sulle on posti! Miks on uudiskirja turundus endiselt edukas?
14 aastat tagasi alustasime Isolta ettevõttega ja oleme ületanud palju väljakutseid. Tahame edastada need teadmised teile. Lugege kõige olulisemaid näpunäiteid ettevõtluse kohta meie seeriast “Ettevõtjalt ettevõtjale” .
Kas keegi loeb veel e-kirju? Uudiskirja turundust on laialdaselt uuritud ja analüüsitud. Loe järgnevast artiklist, kuidas e-turundus töötab ja kuidas enda uudiskirja tõhusamaks muuta.
Uudiskirja saatjal on algselt tugev positsioon – saaja soovib uudiskirja saada. Ta on varasemalt registreerunud end sinu veebilehel, andes enda e-posti aadressi või on andnud sulle oma visiitkaardi. Ta on neinud esimese sammu saamaks sinu ettevõtte kohta jätkuvalt korrapärast teavet.
Interneti turunduse seisukohalt on see väärtuslik alus, sest kliendid ja tarbijad saavad harva valida, millist informatsiooni nad saavad. Seega on esimene usalduse takistus juba eemaldatud.
Kuidas koostada suurepärast uudiskirja?
Leidke meeldejääv teema
Et uudikiri ei satuks prügikasti, on oluline leida kaasahaarav teema. Küsimused või provokatiivsed pealkirjad muudavad uudiskirja saajaid uudishimulikuks ning õhutavad uudiskirja avama. Hetketrend on lisada pealkirjale tärnid, näiteks Kehtib ainult täna: -50% konsultatsiooni hinnast .
Selline sisu on erituv. Siiski peaks olema ettevaatlik ning mõtlema, kas see sobib sinu ettevõttele ja sihtrühmale. Konsulteerige enda turunduseksperdiga positsioneerimisest.
Peaksite enda uudiskirjas lubatust kinni pidama
Kui uudiskirja pealkiri on sõnastatud küsimusena, näiteks “Kuidas saata arve välisriiki?”, siis uudiskirja sisu peaks ka sellele küsimusele vastama või vähemalt sisaldama artikli linki, mis küsimusele vastab. Kindlasti püüdke ise enda uudiskirja lugejate küsimustele vastata. Lugejad võivad muul juhul mõelda, et kas ikka olete piisavalt kompetentne nende küsimustele vastama. Saad teha palju rohkem kui leida arukate vastustega artikleid – anna ise targad vastused!
Leia kuldne kesktee ärritava ja unustatud uudiskirja saatmise vahel – pööra tähelepanu õigele saatmise intervallile
Inimeste tähelepanu on piiratud ning pole midagi tüütumat kui liiga sagedased uudiskirjad. Vähem on kindlasti rohkem ning kindlustab, et uudiskirja saaja ei klõpsa koheselt “eemalda mind e-posti nimekirjast”. Vältige igapäevaseid uudiskirju, isegi iganädalane võib olla liiga sagedane. Mõttekas on salvestada mitu erinevat uudist, näiteks kogutud materjal toote uuendustest ja kaks blogiartiklit. Kui saaja uudiskirja avab, annab ta selle tervele sisule võimaluse.
Teenuse uudiskiri: kuidas e-posti turundus tugevdab sinu kogukonda
Viimane, kuid mitte vähem tähtis, on asjaolu kuidas uudiskirjad tugevdavad sinu klientide kogukonda. Kui lugejatel on sinu ettevõte meeles ning pakud neile huvitavat, meelelehutuslikku ja kasulikku uudiskirja, säilib teievaheline side ning kliendid peavad sind meeles.
Seepärast on tähtis näha e-posti turundust ka ühe osana klienditeenusest. See pole ainult enda reklaamimine, vaid klient pühendab sinu uudiskirja lugemiseks ka enda aega. Eelistatuna saatke enda kasutajatele uudiskirju, mis ka pakuvad neile lisaväärtust. Ideaalis ei paku uudiskirja lugeja sinule mitte midagi, vaid ootab, et sina läbi uudiskirja temale miskit pakuksid. Kas väärtuslikku teavet, hinnapakkumisi või isegi naljakat koomiksit, mis toob naeratuse ta suule. Mida paremini sa tead enda kogukonna vajadusi , seda edukam oled neile vajalike uudiste pakkumises.
Kuni õpid tundma enda kogukonda, juhindu sotsiaalturunduse reeglist – 20/30/50, kus 20% koosneb reklaamist, 30% meelelahutusest ja 50% teabest.