Ettevõtjalugu: Mustkunstnik Joni Pakanen
Joni Pakanen on Soome parim mustkustnik. Maailmaklassi tegija, kes on kogumas tuntust ka rahvusvahelisel turul. Aga enne “trikkide tegemist” on Joni ikkagi ettevõtja. Ettevõtjana on Jonil vaja võita klientide usaldus, ennast turundada, müüa ja hoolitseda nn kohustuslike paberitööde eest. Nagu ka kõigi teiste ettevõtjate puhul. Selles artiklis tutvume lähemalt mustkunstnik Joniga, ettevõtjana, oma ala asjatundjana ja hämmastava tegelasena
Taust
Aga enne kui jõuame asjani, on hea meelde tuletada, kuidas meie Joniga tutvusime.
Tutvusime ettevõtjast Joniga üsna pea pärast tema kolimist kodulinnast Oulust Helsingisse, et päästa ettevõtja- ja mustkunstnikuna järgmisele tasemele. Õnnelik kokkusattumus oli kohtumine alustavatele ja kasvusoovidega ettevõtjatele suunatud üritusel, Oma Ettevõte (Oma Yritys) 2012. Joni osales ürituse võistluses, kus parima müügikõne pidajale pakuti aastaks oma mentorit ja ettevõtte tugitarkvara.
Mentorluse ajal saime Joniga headeks sõpradeks ja tundus igati loomulik jätkata mõtete vahetust ettevõtlusest ja argiasjadest ka edapidi. Ettevõtjatele on lõunad hea viis teineteisega ühendust hoida ja ettevõtlusega seotud väljakutsetest ja rõõmudest rääkida. Neid mõlemaid jagame ka sinule selles artiklis.
Teekond parimaks mustkunstnikuks Soomes
“Esinemisdebüüt isa ettevõtte jõulupeol jäi realiseerimata esinemishirmu tõttu”
Ettevõtjana on Joni üsna sarnane kõigi teiste kümnete tuhandete ettevõtjatega. Oma ala asjatundja pikaajalise kogemuse ja jätkuvate arenguplaanidega.
Joni alustas mustkunstniku karjääri noore poisina, harjutades trikke esimese esinemise jaoks mitmeid kuid. Peagi ta saigi esimese tellimuse. Lava oli valmis. Kuulutused tehtud ja noor mustkunstnik valmistus astuma lavale, mustkunstniku kübar peas ja satiinist rüü seljas. Esinemisdebüüt isa jõulupeol jäi siiski ära, esinemishirmu tõttu. Karjäär ei jäänud seetõttu veel seisma. Pärast seda on Joni röövinud pealtvaatajate südameid nii väikese publiku ees kui ka hämmastavate illusioonidega tuhandetele inimestele.
Meedia ala taustaga Joni mõistab erinevate meediate võimalusi mustkunsti tegemiseks. Teda on tihti nähtud televisioonis, parimal eetriajal. TemaYouTube kanalon populaarne ja kindlasti vaatamist väärt. Instagram pakub veidi teistsugusi võimalusi mustkunstniku argipäeva kajastamiseks. Teatrilaval on Joni kogemusi saanud nii näitleja kui ka muskunstnikuna, aga ka konsultaadina lava taga. Levisid kuulujutud, et Joni pani kaduma ka kuulsa Soome bändi, Haloo Helsinki, enne bändi aastast esinemise pausi. Mustkunstniku oskustega on võimalik läbi viia suuri etendusi suurtel lavadel. Aga kuidas see raadios õnnestuks? Joni arvab, et hästi.
Ettevõtluse administratiive pool
Mustkunstniku argipäeva osaks on palju muudki kui maagia ja müstika. Esinemiste ja ettevalmistuste kõrvalt viivad isegi surema osa ajast tellimuste vastuvõtmised, müügiga seotud tegevused, turundus ja koostöövestlused. Sinna hulka tuleb arvestada ka kõik nn kohustuslikud paberitööd. Joni leidis endale sobiva viisi kasutada Isoltat ka muuks kui ainult finatsjuhtimise rutiinitöödeks. Joni kirjutab üles kõik läbi käidud vestlused kontaktikaardile, mis aitab tal hiljem järgi vaadata, et milles on kokku lepitud ja millal. E-posti aadressid ja telefonivestluste märkmed leiduvad kõik kontaktisündmuste ajaloost. See on säästnud Jonile palju aega ja närve, sest vestlusi ei ole vaja meeles pidada või teistest kohtadest otsida.
Mustkunstniku töö tehakse seal, kus esimine toimub. Tavaliselt peosaalis, restoranides või muudes ürituste korralduspaikades. Väga harva mustkunstniku enda kontoris. Seetõttu ongi osutunud eriti tähtsaks, et kliendiandmed ja arveldus reisivad Joniga kaasa sinna kus temagi on, näiteks mobiiltelefonis. Nüüdseks saadab Joni arve kohe pärast esinemist lava taga olles ning märkmed uutest kontaktidest on hea kohe kirja panna.
Palusime Jonit kirjeldama, kuidas ta juhiks enda ettevõtet ilma Isolta või muu samalaadse tööriistata. Joni näoilmest lugesime, et juba sellele mõtlemine tundub talle vastumeelne:
Kokkuvõte
Kokkuvõteks võib öelda, et Joni on täiesti tavaline ettevõtja. Mida rohkem ta saab keskenduda publiku hämmastamisele ja enda professionaalsuse arendamisele, seda rahulolevam ta ettevõtjana on. Juhtimisega seotud tööd peaksid olema selged ja viima vähe aega.